Skrymmande lådor

Publicerad 2013-05-12 22:26:45 i Vardagsliv

 
Playdaten blev dessvärre inställd så svaret på frågan från i onsdags är noll.
Vi har fått ärva en stor mängd kläder som behöver sorteras och organiseras så jag packade in barnen i bilen. Den lille mannen packade med sig det som känns har blivit vårt tredje barn. Lejonet följer med i ur och skur och fortsätter det så kommer det snart att få ett eget personnummer... På bilden delar lejonet och den lille mannen på en portion pannkaka på IKEA. Kom vi hem med det som ska organisera vår källare? Nej, nej nej...
 
Jag var tvungen att välja mellan att få plats med lådorna eller barnen och jag valde att ta med barnen hem. Dom, barnen alltså, var dessutom inte lika skrymmande som lådorna så vi fick plats ännu mera målarfärger i kundvagnen. Innan jag blev förälder köpte jag alltid värmeljus på IKEA. Bra att ha liksom. Nu köper jag alltid färg. Verkligen bra att ha! Superfina pigment, inte så dyra och (framförallt) lätta att torka av från ytor de inte är tänkta för. Hurra för MÅLA!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-13 15:18:55

Då kanske barnen kan organisera källaren? Jag menar, eftersom du inte fick med dig lådorna? Det är inte mer än rätt tycker jag.

Svar: Hade jag tänkt två steg längre hade jag jag fått med lådorna också för jag kunde ju faktiskt ställt barnen i själva lådan... Men din idé är inte dum. Inte dum alls...!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela