Fröken fyller fem år!

Publicerad 2014-03-26 17:00:00 i Kalasdags

Världens bästa fröken och tillika vår dotter fyller hela fem år idag!!! Vi firar om en stund med jordgubbsgodismarängtårta och presenter och hurrarop! Dagen till ära är det fröken som står för dagens inlägg genom en "mina vänner bok". Intervjun genomfördes igår av undertacknad och fröken har svarat med stor geist.
 
 

Namn
: Inez Elsa Paulina Berndtsson Lundström
Smeknamn: Jag har ju redan sagt vad jag heter.
Ålder: 5!
Stjärntecken: Jag vet inte. Vad är det? 
Född: Sjugosjätte mars. Det är idag!!!!
Bor: Här
Ögonfärg: Blågrå
Hårfärg: Gul
Min Familj: Mamma och pappa och Sixten och moster och farmor och Pelle och mormor och morfar och Bonneville och Olivia. Och hon den där andra mostern och han med rött hår som kan trolla.

Mina intressen: (först kom en förklarning från mig med vad det var). Jaha! Leka med Barbisarna, skriva, springa, titta på film och dansa.
Favoritämne i skolan: Men jag går ju inte i skolan ännu. Tokiga mamma!!!

Favoritfärg: Rosa och lila och rött och alla andra färger som inte är brun.
Favoritmat: Spagetti och köttfärsås, köttfärsås med köttbullar (undertacknads anteckning: nej vi har inte ätit det men hon önskar sig det ofta), pannkakor.
Favoritfilm: Barbie och Pärlprinsessan.
Favoritbok: Barbieböckerna och Törnrosa och Ariel.
Favoritidrott: Det var en konstig fråga.
Favoritprogram på TV: Film.
Favoritdjur: Bonneville.
Favoritserie på TV: Jag har ju redan sagt ju!!!

Jag tycker om: Barbisar, dig och pappa och Sixten.
Jag tycker inte om: att dansa för mycket. Eller soppa, blääääääää....
Kändis jag skulle vilja träffa: (förklarar vad en kändis är) Erik Saade, Yohio, Ace Wilder.
Jag skulle helst vilja bo: i Strängnäs.
Jag vill bli: en älva.
Mitt drömyrke är: att dansa och sjunga och så vill jag jobba med pappa.

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2014-03-26 20:44:51

Tycker precis som din dotter, förutom att jag inte vill bo i Strängnäs! Måste diskutera det med henne...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela