Bortglömd sirap

Publicerad 2014-03-15 19:22:00 i Hur gick det här till?

När jag och den numera äkte mannen träffades så pratade vi nätterna igenom precis som alla nyförälskade par. Vi pratade om allt mellan himmel, om allt från jordens mittpunkt ut till de yttersta galaxerna. 
 
En sak som klistrat sig fast hårdast i mitt minne från den nyförälskade tiden är (sorgligt nog) att den äkte mannen sa att han alltid hade jättemånga paket pärlsocker hemma. "Du vet man står i affären och ska baka bullar när man kommer hem och tänker för sig själv (för shoppinglistan är kvarglömd hemma) och räknar upp allt man behöver och kan tänkas ha hemma i skafferiet. Mjöl har jag, jäst ska jag köpa, socker osv... Och så kommer man på PÄRLSOCKER!!! Fan det måste jag köpa!!"
 
Den äkte manne plockade ALLTID på sig pärlsocker och så kom han hem och upptäckte att han redan hade många paket hemma och att flertalet dessutom var oöppnade. Jag fnittrade säkert nyförälskat över hans () charmiga glömskhet och tyckte att det var jättekonstigt. Vem är sådan egentligen?
 
Tydligen jag. Men inte pärlsocker. Min grej är tydligen sirap och det visade sig drygt tio år efter att jag och den äkte mannen träffats och jag idag började städa ur skafferiet.
 

Kommentarer

Postat av: Frida och Smultronen

Publicerad 2014-03-16 14:09:53

Haha värsta igenkänningen. Tror vi har 3 paket florsocker, minst. Pärlsockerlagret länsade sambon när han gjorde storladdning av chokladbollar när vi hade fest i höstas. :)

Svar: Det är det vi måste göra alltså. En stor sats brödbak och kola kokning! Tack för tipset!!!
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela