Någonting du inte visste om örnar

Publicerad 2013-05-08 20:33:00 i Småprat

Och kanske heller inte ville veta..
 
I helgen ska vi fika och leka hos lillfrökens bästis och tjejerna har gått igenom vad som kan hända under fikan på förskolan idag. Det verkar inte vara helt riskfritt...
 
- När vi ska hälsa på T, då mamma, då måste vi akta oss för örnarna. Dom har ätit upp T jättejättejättejätte många gånger. Sedan bajsar dom ut henne, och kissar ut henne och fiser ut henne. Sedan äter dom upp henne igen och efter det. DÅ, då mamma, DÅ är det en bra idé att duscha. Sedan äter dom upp en igen. Så är det bara och då måste man duscha en gång till. 
 
En playdate med två extremt lika och prinsesstokiga tjejer är sällan helt konfliktlöst även om de leker fantastiskt bra tillsammans. Men det här var ett problem jag inte stött på eller ens tänkt på. Jag återkommer efter helgen med om och eventuellt HUR många gånger vi blev tvunga att duscha.
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-10 22:02:51

He he, akta er för örnarna. Underbar fantasi och humor de har, de där små :-)

Svar: Jag undrar om det är vildvittrorna som spökar hos de små tjejerna. Dom skrämde livet ur mig när jag var liten.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela