Vad har du gjort idag?

Publicerad 2014-03-18 17:00:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Den fråga som fröken och den lille mannen brukar få ställd till sig på väg hem från förskolan. Svaren från dag till dag är slående lika och låter ungefär:
• jag vet inte
• jag har inte varit på förskolan
• vi har inte gjort någonting alls
 
eller det mer målande svaret den lille mannen brukar bryta av med:
• jag har varit i Norge/på månen
 
Men idag, idag var det dags för ett nytt svar att hamna på den relativt korta listan. Idag är dagen på den lilla mannen har "Stått på en pinne i skogen. Det var tråkigt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela