Jag ska sy!

Publicerad 2014-04-01 20:53:00 i #shopless2014

Hoppas att ni satt ner för en så stor nyhet är det. Jag är usel på att sy. Ni vet det där klistriga bandet som man får med för att lägga upp de nyinköpta gardinerna från IKEA? Jag får inte riktigt fast det. Det släpper i kanterna och jag väljer allt som oftast att möblera så att man inte ser den fulfållade gardinen. 
 
Varför ska du då sy? hör jag er tänka.
Jo, det är så att jag och Kikan har en ytterst helig pakt att inte köpa några kläder i år. Vi har till och med en hashtag #shopless2014.
 
Men att sy kläder är helt OK och jag ramlade nästan över ett tyg på second handen idag. Det är så fint! Det är nästan perfekt! Om jag håller fingrarna i i styr, tungan rätt i mun och inte går lite på känn kommer denna tygbit att bli en nästan perfekt klänning.

Kommentarer

Postat av: maria at inredningsvis

Publicerad 2014-10-08 13:01:50

AWW vilket urgulligt barn :) hoppas ni haft en lika solig höst som vi här i GBG

Jag bjuder till tävling på bloggen..vinn söta eko barnsaker :)

ha en härlig vecka

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela