Svärmor och gardinerna

Publicerad 2014-04-03 21:52:16 i Hemmet - inredning & sånt

När det kommer till gardiner så har jag lärt mig att gilla läget att de hänger ned på golvet. Jag har valt att se det som om ... om... någon i något inredningsprogram någon gång har sagt att det är snyggt. Jag har valt att tro det. Inte för att jag är lat för att sy upp dom (det är bara lite sant) utan för att jag är oduglig på att sy. Jag är en sådan som har svårt att få det där klistriga bandet man får med vissa gardinpaket att fästa. Mitt projekt kommer att bli spännande på många sätt.
 
Det finns mycket som tyder på att min svärmor får utslag när hon ser dessa långa gardiner. Min svärmor är duktig på att sy. Därför passar jag på att byta gardiner när hon är här. Som idag! 
 
Hon syr, pustar och frustar för att tyget inte böjer sig som hon tänkt när det hänger uppe och jag står bredvid och nickar förstående fast jag egentligen inte har en aning om vad som är fel.
 
Nu har vi nya gardiner. De i vardagsrummet har perfekt längd. Gardinerna i sovrummet har en idealiskt mått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela