Humorgalan 2013 - för varenda unge

Publicerad 2013-05-04 22:37:00 i Lyxliv

Lite overkligt, sorgligt och fantastiskt roligt! Jag vill gå på galor en gång i kvartalet. Oftare än så blir det nog vardag och klädångesten skulle bli enormt obekväm. För er nytillkomna läsare (hej förresten!) så fick jag genom UNICEF, biljetter till humorgalan den 1 maj som även sändes live på TV4. Jag minglade med kändisar, misstänker att även jag blev tagen för någon då jag fick smånickningar och trevande "hej" från Ernst Billgren och Anders Bagge, drack vin och fnittrade och fällde några tårar.
 
En stor del av galan, för att inte säga själva poängen med den är att fler ska engagera sig att bli världsföräldrar. Jag har kikat på galan tidigare år från TV-soffan och var väl förbered med vattenfast mascara. Hjärtskärande filmer från flyktingläger i JordanienSirerra Leone, Vietnam och Georgien varvas med komik och jag sitter med fuktiga ögon dels för att jag vill ta hand om alla barnen och dels för att jag skrattar så jag har magknip. Lysande blanding av allvar och humor och galan slog rekord med
31 592 nya världsföräldrar under kvällen och jag är en av dom. Är du? Om du missade chansen den 1 maj kan du klicka här och bli en världsförälder du också. Det kostar dig bara 100:- i månaden och skillnaden det gör för dom utsatta barnen är enorm. För dig är det två stycken fikor.
 
Och nu - bilderna!
Mingel på Berns, jag har haft tråkigare dagar!
 
 
 
Foppa, Foppa, Foppa! Vi satt på en lång armlängd ifrån varandra i studion.
 
 
 
Marie Sernholt. Jag behöver defenitivt gå på en kurs hos henne i hur man posar.
Kikar ni längre bak ser ni Anders Bagge framför UNICEF-väggen.
 
 
 
 
Vi har intagit våra platser brevid pressen, kändisarna är på väg in.
Snart dags för sändning!
 
 
 
Kvällens "hallåa" presenterar programmet.
 
 
 
Öppningsnummer med Robert Gustavsson.
 
 
 
Jag hade ingen koll på den fantastiska Zara Larsson innan, nu har jag det.
Herremingud HUR har jag missat denna sångfågel?
 
 
 


Yohio hade jag koll på. Vilken röst! Gav mig kvällens först gåshud!
Kolla in klippet här.
 
 
 
Den här bruden hade jag också koll på - Carola.
 
 
 
Och så här såg det ut bakom oss när artisterna sjöng. Vilt fotograferande fotografer. Min iPhonkamera stod sig blek mot deras objektiv.
 
 
 
Det roddas för huvudakten, Gyllene Tider...



Kikan - den här bilden är till dig :-)
(Jag har fler om du får abstinens innan turnén)



Konfettiregn! Rekord! 31 592 nya världsföräldrar!
HURRA!
 
 
 
Det som händer på efterfesten stannar på efterfesten. 
 
 
 
Världsföräldrakuvertet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela