Lunch, bio, shopping

Publicerad 2013-03-10 14:27:00 i Vardagsliv

Strax efter 17.00 landade vi hemma i soffan. Det var en trött kvartett som struntade i utemiddag och statsade på myskläder och hemmamiddag istället. Fullt godkänt efter lunch, bio, fontänskötning, hajklättring, shopping, fika och ett överfullt IKEA. För er som inte har en aning om vad jag pratar om ska läsa HÄR först innan ni börjar scrolla.
 
Här är en kort dokumentation:
Någon som sett lilla fröken?


 

När man frågar dom båda om vad det var som var roligast igår
så var det (inte så oväntat) det här - r
ulltrappan! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 
 

 
 
 
 
1 sekund efter att farmor hade gått in på toaletten...
 
 
 
2 sekunder efter att jag gått in på toaletten...
"ser du min foooot ???"
 
 
 
Börjar den nu? Nu, mamma? Nu då? Varför börjar den inte nu? Nu då??? Maaammmaaaaa?!
5 minuters väntan kändes som evighet för alla inblandade.
 
 
 
Bio är över och det gick galant! Lilla fröken var lika intresserad av film-
projektorn som av själva filmen. Det är dags att åka ner till fontänen med stort F. 
 
 
 
En fontän man styr själv.
 
 
På en hedrande andraplats i "vad var roligast igår" kommer hissen.
 
 
 
 
 
Lilla fröken har fått en mani på konstgjorda blommor. Hon ser ut som Ferdinand under korkeken när hon går runt bland plast och tygblomstren. Tänk er då den lilla fröken som plötsligt upptäcker att hon står mitt bland alla plastblommor inne på IKEA.
Euforin var total!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-10 23:28:05

Rulltrappor är helt klart roligast på stan! Mysigt ni verkar ha haft det, fina familjen!

Puss

Svar: Vi hade det jättebra!!
Puss
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela