Heldag i storstaden

Publicerad 2013-03-08 16:10:00 i Vardagsliv

I morgon ska vi dra iväg på bio, "Tingeling - Vigarnas hemlighet" står på schemat.

- JAAAA!!! Ska vi gå på biooooooo???!!!! skrek den lilla fröken när jag berättade den stora nyheten. ÅHHH, TACK MAMMA!!!!!
- Kul va? Innan vi ska på bio så ska vi luncha ute och sedan ska vi köpa popcorn och godis...
 
Sedan slog det mig...
 
- Hjärtat?
- Ja?
- Vet du vad bio är?
- Nej.
 
Det är väl klart, har man aldrig varit på bio förut kan man ju inte veta vad det är. Men nu ska barnen från landet få en heldag i storstaden. Vi ska åka rulltrappa och hiss. Vi ska trängas med andra människor. Vi ska luncha och fika och kika i affärer och ekipera den lille mannen med ett tredje set regnkläder då två set inte står emot hans utelekar. Vi ska till och med äta middag ute. Vi ska parkera bilen i ett stort garage. Vi ska titta på den coola fontänen och sist men inte minns, bio. En heldag helt enkelt.

Bilddokumentation kommer!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-13 20:15:40

Underbar bild! Kul att rulltrappan och hissen var den stora behållningen.

Jag har själv alltid tyckt att storleken på en stad avgörs av förekomsten av rulltrappor och rondeller (rondeller blir dock allt vanligare även i små hålor).

Svar: Sant, rulltrappan är avgörande för storleken på staden. Där har rondellen tappat.

När jag tog körkort för X antal år sedan i Uddevalla var man tvungen att boka dubbla körlektioner för att hinna ut till den enda och då nybyggda rondellen för att kunna träna. Nu, Y år senare kan man snurra runt i rondeller överallt i där hemma.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela