Läggdagsrutiner

Publicerad 2013-02-26 20:39:51 i Uppföljningar

Minns ni det där med att jag hade bestämt mig? Det fungerade inte så bra... Han for upp och ned ur och i sängen och fram och tillbaka mellan rummen, själaglad för att mota bort sömnen. Dom gånger jag har behövt lägga barnen själv har jag gjort en variant och läst för honom och sedan gåt utt för att stå blickstilla och dödstyst utanför hans rum och fejka ett toalettbesök eller vad jag nu kommit på... Och DET fungerar! Om det inte är så att jag somnar under tiden jag läser sagan och det är ca 80% av gångerna.
 
Idag, hör och häpna ville han gå och lägga sig själv. Ville inte ha någon saga, inget mys. Ingenting! Och han somnade på under minuten. Dagis - vad ni n har gjort idag vill jag att ni alltid gör det. Vår son, den lille mannen var för en gång skull trött på kvällen! 
 
Nu ska jag slänga mig på soffan och titta klart på the Walking dead.
Netflix - I love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela