Hembesök

Publicerad 2013-02-11 12:21:00 i Vardagsliv

Den stundande operationen är ett stående samtalsämne likaså vad det faktiskt är som ska göras. Jag hoppas att vi får den där tiden snart för vattenfyllda öron verkar vara mycket smittsamt och halsmandlarna svullnar upp på oss alla mest hela tiden inklusive alla dockor, djur och personer på TV:n. Vi blir grundligt undersökta av "doktor Maria" och mina öron börjar bli ljuskänsliga och krullar ihop sig så snart hon visar sig med sin myndiga uppenbarelse och djupa stämma (hon går ner ett par oktaver i röstläge när hon är doktor) och ficklampan. Vi opereras till höger och vänster och plåstren har sinat för länge sedan. Gäller patientsäkerhetslagen även om undersökningarna sker på hemmaplan av hemmadoktorer?

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-02-12 16:41:32

Ser en kommande karriär här... Låter som ett bra sätt att bearbeta det som komma skall. Och det är väl inte mer än rättvist att ni andra får vara med och dela på plågan :-)

Svar: Myndighetsrösten är där och undersökningarna börjar sitta nu. Ja, karriären är för tillfället uppenbar så länge doktorer får ha långa, rosa klänningar.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela