Kvällens plan - uppföljning

Publicerad 2012-09-21 20:54:09 i Vardagsliv

Jag förstår att det har varit en spännande väntan för er! Nej iPhoneskalet är inte fädigbroderat, men jag har gjort ett E. Se!

I övrigt överträffade jag mina egna förväntningar gällande planen. Jag gjorde faktiskt allt.

• Nypa ihop en deg. Det är tjejdag på kontoret imorgon och vi ska mysa med nybakade kakor på lunchen. Eventuellt blir det även själva lunchen.
 
• Brodera mera till skalet.
 
• Knåpa ihop snygga armband som Kikan bloggat om.

Fast armbandet gick sönder inom ett dygn. Knypplade franskanter tål inte 2-åringar.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-09-22 15:32:23

Snitsigt! Ser fram emot fortsättningen :-)

Svar: Åh, nu blev jag stressad. Jag är världens långsammaste broderare som inte hållit i en brodyrnål på 20 år. Men det kommer... :)
Ska bara bestämma mig hur jag ska fästa. Klister eller göra en ficka så att det går snabbt att byta ut den befintliga.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2012-09-22 17:17:57

Nej nej, ingen stress. Jag har hållit på med min halsduk (stickning) sedan i juli och den är inte mer än 17 centimeter, nu två månader senare. Så är det ju med stor konst, den måste liksom tillåtas ta tid.

Svar: Underbart! Minns med skräck hur jag kulle sticka ett överkast till mig själv i syslöjden i trean. Överkastet blev efter suckar, tårar och stuckna fingrar till en liten myra med filtmage. Sedan bytte jag till träslöjd.
Men jag har blivit vän med korsstygnen på äldre dagar och vem vet. Jag kanske kommer att massproducera broderade iPhoneskal?
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2012-09-26 11:15:56

Du är en affärsidé på spåret! Jag bytte också till träslöjd efter att ha sytt ihop benen på de fladdriga sommarbyxorna jag skulle tillverka till mig själv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela