Inte goda kläder

Publicerad 2012-11-21 18:36:00 i Småprat

- Jag tycker inte om dina kläder mamma!
- Det behöver du inte göra. Men du säger väl inte så till dina kompisar va? Även om du inte tycker att kläderna är fina så kan dom bli ledsna om du säger så till dom.
- Nej jag säger bara så till dig. Pappas kläder är mycket finare. Han har många klänningar.
- Har han?
- Nej.
- Men hans kläder smakar mycket bättre än dina.
- Du menar "är finare"?
- Nej, dina klänningar smakar inte alls bra.
- Har du provsmakat?
- Ja.
 
Jag är avsatt som sagt... Ska jag gissa på pappas kläder har en viss matförnimmelse kvar i fibrerna efter jobbet på restaurangen eller behöver jag duscha oftare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela