På rymmen till Stockholm

Publicerad 2014-01-31 17:03:00 i Utflykter

Den lille mannen är pigg och blev pigg nästan så snart han kommit hem från förskolan. Som säkert alla andra förskolor så vill de att barnen är hemma i 48 timmar innan de kommer tillbaka och de gyllene timmarna kom till ända just ikväll. Det innebar två pigga och krya barn idag som var hemma. Det innebar även ett gyllene tillfälle vi inte kunde låta passera!
 
Vi rymde helt enkelt iväg på äventyr. Det var hög tid för den lille mannen att åka tåg för första gången i sitt liv, det var dags för de båda lintottarna att göra Stockholm. 
 
Fröken som åkt tåg förr lugnade sin lillebror med sin bästa moderliga röst (tänk tjuren Ferdinands mamma).
- Det är ingen fara, det är bara som en bil som går millijoooooooner fort!


Den lille mannne blev imponerad. Den lille mannen blev lugn.
 
 

Den lille mannen gillade även det han såg när vi kommit fram.
- Mamma! WOW!!! Det finns många berg-och-dalbanor här!!!
 
 
 
Gallerian var det som imponerade mest på fröken.
- Så vackert det är här. Vackrare än vi har hemma! Kan vi köpa en sån?

Jag mumlade något som "takhöjd" och "tungt att bära runt på vägen hem".
 
 
 
Vi tog en lunch på Carl´s Deli. Befinner ni er i Stockholm och är hungriga är det mitt hetaste tips. Italienskt, gott och snyggt.
 
 
 
Sex timmare senare var vi nöjda med dagens äventyr och tog vårt nya pick och åkte hem.
 
Jag frågade om de tyckte att det var annorlunda i Stockholm jämfört med vår lilla stad. De nickade i samklang och enades om att det fanns mer i Stockholm. Jag undrade vad och här en nedkortat lista:
• bilar
• trappor
• galgar
• bajs (den lille mannen var ensam om den här åsikten men rent tekniskt håller jag med)
• stolar
• bord
• människor
• moln (även här är den lille mannen ensam om sina iakttagelser)
• kaffe
 
En dag full av intryck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela