Jag luktar illa

Publicerad 2014-01-15 22:09:38 i Hur gick det här till?

Äpplena faller ibland långt från träden, ibland inte alls långt och i just det här fallet verkar äpplet sitta kvar i trädet. Äpplet är fastspänt med både livrem och hängsle och bungyjumprep. I fall om att liksom.
 
Jag är kräkmagad. Rejält kräkmagad, som en åtta på en tiogradig egengjord skala. Taskiga lukter, felaktig tandborstning, tanken på magsjuka, tanken på utedass får det att vända sig i magen på mig. Den här relativt dåliga och opraktiska egenskapen har den lille mannen ärvt. Han har dessutom ökat på den med att han faktiskt kräks. 
 
Här kommer ett vanligt exempel ur vårt kräkmagade liv.
Jag stryker honom kärleksfullt över håret på morgonen och viskar ömt
 
- God morgon hjärtat, det är dags att gå upp. Kom, vi myser i soffan en stund innan jag plockar fram frukosten. Har du sovit gott?
 
Möts jag av ett
 
*hulk, hulk*
- Gå härifrån, du luktar illa!!!! Du måste duscha. Nu! På en gång!!


Sedan tar han demostrativt sitt täcke och kudde, marscherar till soffan och andas frisk luft framför luftvärmepumpen och torkar bort kräkmagstårarna framför Bolibompa.
 
Jag är förpassad till köket med knäckt självkänsla, smygluktande på mig (inte kan det väl vara så illa?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela