Inte redo för balett ännu

Publicerad 2014-02-16 12:00:00 i Småprat

Att påstå att den lilla fröken tycker om dans är en underdrift. Hon fullkomligt älskar det. Sort och stil blandas som sig bör och just nu är det balett som står högst i kurs. 
 
-Det vore roligt att ta med henne att titta på tåspettsbalett, sa jag till hennes farmor (du ser vad bekvämt jag rör mig i balettermerna... Inte.)
 
- Jo, sa farmor. Det skulle hon tycka om
 
Det kräver sin planering att få med fröken på en passande balett så jag tänkte bibehålla hennes intresse och letade upp hela Svansjön på YouTube. Hon satte sig förväntansfullt framför datorskärmen. 
 
 
1,3 minuter hinner passera.
 
- Mäh, vad är det här? Varför säger dom ingenting?
- I balett brukar man inte prata. De berättar historien genom dansen. 
- Tråkigt!!!! Jag vill se på riktig balett som Barbie gör. DOM pratar. DET är riktig balett!

 
Hon spände ögonen i mig på ett borrande sätt som bara hon kan göra. Det var bara knappa över till "Barbie och de rosa balettskorna" på datorn och lämna köket medan hon mumlade något som "det här är på riktigt... Inte det för du visade". 
 
Jag tror att jag väntar en stund innan jag bokar de där biljetterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela