Upplevelser hos en frisör

Publicerad 2013-09-28 19:19:00 i Lyxliv

Vi har fixat oss i håret idag. Jag blev våldpermanentad och har nu en av mig oplanerad men väldigt snygg surflook hösten till ära. Den lille manne fick sina lockar trimmade med stort fokus på spegeln och fröken... Fröken sa att hon har haft en av de bästa dagarna i sitt liv. Hon har:
 
• skrämt sina mostrar¨
• fått glitter i håret
• ätit friterad kyckling
• fått håret lockat
• sprungit så snabbt av vi inte sett att hon sprungit iväg
• fått luggen flätad
• läst böcker
 
och det näst bästa av allt:
• frisörkappan hade trycket av en sjöjungru!
 
Det som hon uttryckte var allra roligast var när vi körde därifrån...
 
- Det bästa är att att åka bil med dig mamma, för helt plöstligt så "PIFF!" är vi vilse! Det är så spännande!!
 
Var vi vilse? Ja, men bara lite... Man kan ju trots allt inte vara helt vilse för någonstans är man ju och fram till något kommer man alltid.
 

Kommentarer

Postat av: michaela- mamma till tre 💗

Publicerad 2013-09-28 20:49:51

haha. vilken underbar liten skrutta du verkar ha :)

Svar: Analytisk, äventyrslysten och pratglad. Och yvigt gestikulerande :-)
Berndtsson och Lundström

Postat av: Malin

Publicerad 2013-09-29 09:06:02

Jag kan bara säga att om jag hade haft en sådan dag så hade det varit min bästa också!

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-03 20:37:22

Alla ingredienser för en toppendag - helt klart!

Och vilse? Jag håller med dig. Jag vet också alltid precis var jag är - det vill säga här.

Svar: Att jag inte exakt vet vilka koordinater som vi befinner oss på just då och där har blivit en stor sak för båda barnen. Den lille mannen undrar om vi är vilse på de 300 metrarna vi har till förskolan och suckar besviket när vi inte är det... Någon (jag misstänker att jag är gift med honom) gör ALLT för att underhålla deras tro på att jag alltid är lite, lite på fel ställe. Fel men rätt.
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela