Prioriteringar när frosten kommer

Publicerad 2013-09-26 19:00:00 i Småbarnsföräldersyndrom

- Det ska bli frost inatt, sa den äkte mannen när han kom hem efter källspasset sent igår kväll.
- Vi måste rädda pelargonen! Kom älskling, den måste in!
 
Vi baxade in den enorma och tunga krukan uppför trappen och räddade de rosa blommorna undan den glimmrande frosten.
 
Vacker va?
Och av någon anledning sa jag att i inte behövde ta in Dahlian...
Det var inte riktigt lika ljuvliga ord som for genom mitt huvud när jag på morgonen kom på att det inte bara var pelargoner som inte gillar allt för kyligt väder. Detsamma gäller även småbarn som plötsligt behöver vantar, mössor, fleecebrallor och tröjor, överdragsbyxor, halsdukar och varma skor och övriga fodrade saker...
 
Vi har allt det hemma i flera uppsättningar, köpte ju till och med nya vantar förra veckan! Problemet är att allt utom de nya vantarnadet ligger nedpackat och är i fel storlek. Den lille mannen får ärva allt av sin storasyster men ligger i en annan växtkurva än vad vi planerat och det mest är för litet redan.
 
Fasen.
 
Efter en djupgrävning bland plastbackarna i källaren blev båda klädda, fröken till den grad att hon citat "jag kan inte röra mig" slutcitat. 
 
Nästa år, då, DÅ ska jag komma ihåg att det blir kallare ute framåt oktober...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela