Koden är knäckt!

Publicerad 2013-09-02 21:10:00 i Sjuklingar

Ta denna,
 
 
plus detta,
 
 
och så en sådan här och
 
 
mixa ihop.
 
 
Vad har vi av det här?
En typ smoothie säger ni?
 
Sant, men framförallt blev det någon som dolde penicillinsmaken för den lilla fröken. 
Ska jag kanske börja från början?
 
Förra veckan blev hon stucken av någonting på ena tån när hon var ute på dagis. Hon tog ur taggen själv och strosade tillbaka till fröknarna och berättade vad som hänt. Tån svullnade upp, inte så konstigt. Svullnaden gick ned på kvällen. Fullt normalt.
 
I går kväll svullnade den upp igen. Inte alls normalt och i morse var tån röd och själva foten ville inte vara sämre utan började även den anta en matchande röd ton. "Vårdcentralen nästa" nickade jag och den äkte mannen i samtycke. Diagnosen blev "någon form av infektion i tån" och en penicillinkur. 
 
Första dosen nere utan prut tack vare smoothien. Faktum är att medicinen blev poppis och jag fick blåljuga henne rakt i ansiktet och säga att det var medicin i den andra omgången smoothie för att hon skulle dricka upp den.
 
Mamma vs. äcklig penicillinsmak, 1.000 000 - 0

Kommentarer

Postat av: maud

Publicerad 2013-09-03 07:04:04

hejsan
den yogurten är super god och till den brukar jag ha lite hvaregryn Solrosfrön Gojibär och tranbär
Ha en bra dag

Svar: Det ska jag testa. Tack för tipset!
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela