Trädgårdsstädning

Publicerad 2013-10-28 18:21:07 i Vardagsliv

Förskolan hade planeringsdag idag och det var inget vi alls hade kommit ihåg att planera in. Det är svårt att kalla in barnvakt med så kort notis (läs kvällen innan) så idag fick det bli en välbehövlig men oplanerad trädgårdsstädning.
 
Jag tycker att någon borde avla fram ett gräs som sväljer alla löv på direkten, kväver allt ogräs och som inte växer mer ca 3 centimeter. Eller att det per automatik ingår en trädgårdsmästare i varje trädgård som jag äger. Jag älskar en välvårdad, prunkande trädgård. Jag gillar bara inte att få dem sådär prunkande och snygga och lummiga. En dålig ekvation, jag vet...
 
Men idag var det en bra fixa-i-trädgården-dag. Trevligt sällskap, fantatsikt höstväder och picknick och mycket gjort! Kom dessutom på att man inte behöver kratta ihop löven, man kan klippa ned dom med gräsklipparen! HURRA!!
(många löv var det).
 
(vissa hoppade med dom).
 
(andra struntade i dom).
(altanlunch, årets sista?).
 
 
 
(efter dryga tre timmar av fixning och bortplockning tog vi ett gemensamt beslut om att det räckte. Jag satt med utsträckta ben och sörplade te, fröken och lille mannen byggde trumset).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela