Ett dygn med systrarna

Publicerad 2013-10-16 19:00:00 i Utflykter

En gång om året gör vi någonting bara vi Carola, Ylva och jag. I år var det dags för kryssning med Viking Cinderella. Mycket fnitter, mycket mat, alldeles för mycket cigarettrök (varför röker människor inomhus?), mycket dans och mycket prat. 23 fantastiska timmar som jag lever på läääääääänge.
 
Lördag:
Efter det här blev det absolut noll dokumentation av kvällen förrän det var dags att dejta kudden.
 
Söndag:
Vi gick lottlösa från automaten men en av oss kom hem med en massa godis, en annan med en väldigt snygg väska som hon mycket väl kunde ha illustrerat själv och en tredje med en översnygg byxdress. Tack för i år!

Kommentarer

Postat av: Sissyster

Publicerad 2013-10-16 22:12:33

John travolta....konsten att ta nej på ett härligt glatt och positivt sätt... Dans boobs( eller var det moves?) tyrolerhattifnattande bikers... Och så vi!!! Kul;-) undrar vart vi tar oss nästa gång!?

Svar: Mrs Travolta/Edna T och boobsen kräver ett helt separat inlägg, eventuellt på en heeeeeelt annan blogg :-) Underbart!!!
Berndtsson och Lundström

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-17 16:39:05

Att döma av kommanteran ovan så censurerades en del i detta inlägg tror jag bestämt :-)

Systrar. Avis. Vill också ha. Fast jag har två bröder. Är glad över dem också.

Svar: Det är en viss censur, eller kanske en hmm... hur ska jag lägga fram det... jag valde att berätta de mer förväntade delarna av kryssningen. Att vi skulle stöta på just John Travoltas tvillingsyster på båten och att nya dansstilar skulle uppenbara sig på ett skakande sätt mitt framför ögonen på oss var mer oväntat. Det samt att jag förvånade andra deltagare med att inte vara den mildaste i systraskapet.
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela