Besiktning av liten man

Publicerad 2013-10-21 20:18:00 i Småbarnsföräldersyndrom

När jag förstod att det skulle dröja FLERA MÅNADER till nästa besök på BVC när lilla fröken kommit upp i den ädla åldern av några månader fick jag ymniga svettningar, nervösa ticks och andades som en blåsbälg. "Men, men tänk om jag eller vi missar att hon ... du vet... för jag vet inte... eller? Hur länge sa du igen??"
 
Jag vande mig med tidsglappet, båda barnen har utvecklats som de ska enligt BVC (utomordentlig bra och kanske bäst av alla barn som någonsin funnits om du frågar mig) och nu har jag hamnat i läget att jag kräver en guldstjärna när jag kommer ihåg besöken. Jag kom ihåg besöket idag *klistrar guldstjärna i pannan*. Det var dags för treårsbesiktning av den lille mannen.
 
Vid den här åldern är det talet som är det som främst kollas. Jag hade tänkt att sjuksköterskan skulle ramla bakåt av de fantastiska rullande "RRRRRRRRRRR" som han har men han hade inte planerat detsamma. Han viskade sig igenom hela taltestet, han viskade sig faktiskt igenom hela vistelsen inne hos henne. 
 
När det var dags att gå fick han välja ett klistermärke ur en fin låda, han väste fram ett 
 
- (tack)
 
innan han glatt sprang ut till korridoren och började att sjunga för fulla muggar.
 
Besiktning av liten man - check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela