Parkeringsfriden vid vattnet

Publicerad 2013-11-20 17:00:00 i Småbarnsföräldersyndrom

En bit bort från där vi bor så finns det en outlet. Utanför denna outlet, vid sidan av perkeringen finns det ett vattenfall. Ett fantastiskt vattenfallom man är tre och fyra år. Om det verkligen är ett vattenfall eller ett brant dike är diskuterbart men för nu får det vara ett vattenfall.
 
Jag står bakom och mediterar (man får passa på de lugna stunder som erbjuds). Fröken och den lille mannen hänger på staketet runt om och letar efter allehanda saker som kan tänka sig bo där.
 
Den lilla fröken svär på att hon sett sjöjungfrur i stora stim. En och annan surfare får plats i den lilla sjön och ett par, tre bläckfisar (ja, du läste rätt).
 
Den lille mannen han ser sjökor, ålar, valar, hammarhajar, delfiner, några grodor och lite sälar.
 
Och jag, jag ser som sagt ingeting utan njuter av lugnet vid sidan om parkeringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela