Den gröna baddaren

Publicerad 2013-11-24 21:49:43 i Vardagsliv

Söndagar är simskoledagar. Vi föräldrar sitter bredvid poolen och dricker kaffe och smygäter kakor och pratar om ditt och datt och njuter av att få vara lite ifred på ett underligt sätt. Pluspoäng i det hela är att våra barn har kul i vattnet och att de får vattenvana. Högre krav än så har inte jag.
 
Men idag var det en annan stämmning i badhuset, en lite ansträngd spänning. Lång uppvärmning i vattnet och alla barnen doppade öronen hela tiden. Vi vuxnade förstod inte så mycket just då och där (och kaffet var ju så gott) men sedan kom det fram...
 
Jag har alltid varit väldigt nöjd (nästintill skrytsam) med att jag är en av dom som tagit alla simmärken. Alltså ALLA märken med guld och emalj och allt annat man kan hitta på. Men nu har de lagt till en massa nya märken. Ett av de märken som jag inte har nu är ett som fröken tog (och förtjänade väl!) idag. Hon, och de andra i gruppen, är nu alla stola innehavare till den Gröna Baddaren. 
För att förtjäna denna emineta medalj måste:
• Märkestagaren ska doppa hakan och båda öronen fem gånger.
• Märkestagaren ska andas in, hålla andan och blåsa ut i vattenytan med hakan i vattnet, alternativt blåsa en pingisboll i vattenytan. Upprepas fem gånger.
 
Hon klarade det galant!! Frågan nu är om jag ska komplettera och ta de märken som är nya så att jag verkligen har alla simärken på riktigt eller om jag ska acceptera att jag tiderna även förändrats inom simmärkesvärlden...

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-11-25 19:20:29

Baddaren är det enda märket jag har. Simkunnig är jag, men inte mycket mer än så. Ja, kaffekokaren kan jag förstås fortfarande göra.

Svar: Åh vad du missat! Simma 400 meter i en kall insjö med kläderna på. Hämta dy från 4 meters djup i samma insjö :-)
Vi kanske ska ta de nya märke tillsammans. Koka kaffe och doppa öron och doppa huvudet och så tar vi det därifrån sedan. Simfröknarna är jättesnälla :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela