Dagens, baklänges

Publicerad 2013-11-01 18:24:52 i Vardagsliv

Dagens överraskning, ca 15.30.
Den lille mannen blev blixtkär i laxen som köpte. Laxpaketet fick så mycket kärlek att den knappt behövde tillagning.
 
Dagns lögn, ca 15.00.
- Jag står blixtstilla hela tiden!
Efter X antal påminnelser att ta det lugnt i affären så att hon inte krockar med ännu en pensionär.
 
Dagens framförhållning, ca 14.50.
För första året sedan vi kom in i förskolevärlden kommer jag inte i panik länsa utklädningslådor/lokala mataffärer dagen innan luciafirandet på redan nämnd förskola. Fröken blir år 2013 en pepparkaka med rosa glitter.
(just ja, vi har TVÅ barn att ekipera...)
 
Dagens djur, ca 14.35.
Renen i brödet. Fröken klappade. Den lille mannen var rädd.
 
 
Dagens snabbis, ca 12.30.
Vi ses inte så mycket, den äkte mannen och jag då han jobbar när alla andra är lediga (som alla andra i restaurangbranschen) så man får umgås när alla tillfällen bjuds. Som såhär, ett snabbt hej mellan två lägg där han jobbar.
 
Dagens fönster, ca 8.00.
Vackert som få andra.
 
 
Dagens bygge, ca 07.35.
Klossbygget som mötte oss på förskolan.
 
 
Dagens frisyr, jättetidigt.
 

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2013-11-02 07:31:44

Härliga bilder!

Svar: Tack!
Berndtsson och Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-11-06 19:16:38

Minst sagt ett imponerande klossbygge. Och frisyren... imponerande den med! :-)

Svar: Dessvärre är morgonfrisyren ingen ovanlig syn och den förtjänar en dokumentering :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela