En viskande burk

Publicerad 2013-05-16 20:59:00 i Vintage

 
Kunde inte motstå att gå in på Kupan idag. Magkänslan sa till mig att det finns någonting där inne som jag letat efter och vem är jag att säga emot magkänslan? Ingen alls!
 
Och se! Jag är ständigt på jakt efter perfekta burkar (den blivande äkte mannen blir galen på min burkmani) och se! Överst på en hylla stod en perfekt plåtburk och den viskade ljuvt i mitt öra:
 
- Jag är här, här uppe! Kööööööp mig....!
 
Jag hörde viskningen, jag såg den och hur kan man inte bli förälskad i en plåtburk med knopp som är dessutom är lite bullig på mitten? Jag blev störtkär. Hej fina burk och välkommen hem till oss!
 

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2013-05-16 21:35:58

Åååååh! Jag förstår att du blev kär. Den är underbar. Och skönt att den får ett tryggt hem hos er :)

Svar: Frågan är vad jag ska ha den till, men det känns nästan irrelevant. Den är så fin!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-16 21:53:15

Sååå fin! Förstår att du inte kunde motstå den, det hade inte jag heller. Kan man dessutom få dem till ett rimligt pris... Just plåtburkar har ju stigit rätt rejält i värde tycks det mig.

Svar: Det är där skon brukar klämma men inte på Kupan... 40:- hostade jag upp och det känns bara bra :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

Publicerad 2013-05-17 08:00:31

Åh, burken var verkligen jättefin. Där gjorde du ett bra köp! :)

Svar: Tack - Jag är mycket nöjd!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela