Drömmen om Robin Stjernberg

Publicerad 2013-05-28 20:59:00 i Vardagsliv

I vanlig ordning plockade jag fram frukost medan de båda barnen var ute och cyklade på tomten, blivande äkte mannen jobbade. Är man kock på ett mindre ställe så jobbar man varje helg om ni funderar över varför jag gör så mycket på egen hand. Nog om det. 
 
Mitt mellan ostavplastningen och juiceframtagandet hörs ett illvrål och jag springer ut på tomten. Den lilla fröken står med handen framför munnen och bara pekar. 
 
- MAMMA, MAMMA, MAMMAAAAAAAA! Ser du? Du måste vända dig om FOOOORT!
 
Jag vänder mig om, redo att se den lille mannen med en illa fraktur eller någon form av köttsår. Det jag ser är en liten man som leker entusiastiskt i sandlådan. 
 
- TITTA!!!!!! 
- Men vad är det? Jag förstår inte när du bara pekar och... Du måste berätta.
- Men det är ju Robin Stjernbergs flagga!!!! TÄNK OM HAN KOMMER HIT!!!!!!! Då ska han få låna min cykel, säger hon och jag ser hur hon faller in i en egen utopi med Robin och cyklar.
 
Det tog en stund innan jag förstod, men när jag väl kom på det... vad är det hon levt för den senaste tiden? Eurovision - såklart! 
 
När alla deltagarn i tävlingen presenterades gick dom in bakom sitt lands respektive flagga och Robin, ja han gick ju bakom sin flagga och det var Mors Dag och Robins flagga vajade över hela grannskapet. Att förklara länder och gränser och flaggor just där och då var inte läge. Låt drömmen leva!
 

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-05-28 21:54:36

Haha! Så underbart!

Postat av: Ghugge

Publicerad 2013-05-29 09:26:43

Fullkomligt underbart!
Säger så mycket om barns härliga fantasi!
Har jobbat med barn stor del av mitt liv och
älskat det varje minut!
Ha det..

Svar: Visst är det så! Jag har mycket att lära av våra barn :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-05-29 11:56:42

Haha vad gulligt! :)

Svar: Man kunde ta på hennes förväntan när hon såg hans flagga. Undrar om han vet vilken påverkan han har på 4-åringarna runt om i landet :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Helena

Publicerad 2013-05-29 13:12:35

ÅH, det var det sötaste!

Svar: Hon har stenkoll den där lilla tjejen :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-29 19:53:49

fin header

Svar: Svårt att välja då det är så roligt att göra dom så - tack!!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela