Vem vet allt?

Publicerad 2013-03-11 20:32:34 i Småprat

Var finns du allvetartomte som kan svara på frågorna vi bombarderas med här hemma. Ja OK, klart att vi kan googla men det känns inte riktigt rätt. Nej, jag vill ha en liten tomte som bor under vårt köksbord och fyller i luckorna som vi ljuger ihop.

- vad finns i huvudet?
- ehm, det kan pappa svara på. Ja! Vad finns i huvudet älskling?
- en hjärna, och vad det är kan mamma berätta mer om.

(fan det här skulle jag förutsett)

Visst vore det fantastiskt om tomten dök upp just här och fyllde i:

- jo hjärnan fungerar såhär Bl.a. Bl.a. Bl.a. Bl.a.... Och trallalalabla!

Förutom vad som finns inuti huvudet skulle tomten idag svarat på hur ögat fungerar och varför regnet faller nedåt.

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-03-11 23:02:33

Ja, det är verkligen inte lätt att svara på alla frågor så att de små förstår..särskilt när man själv inte alltid vet hur det funkar riktigt :)

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-13 20:12:16

Hmm. Jag trodde det var kunskap som automatiskt infann sig i huvudet efter förlossningen. Föräldrar tycks ju alltid veta allt.

Men du, ljug ihop nåt bara, och hoppas att de glömmer.

Svar: Tvärt om! All intelligens far rakt ut tillsammans med barnets födelse. Ett av de största problemen jag hade när vi kom hem från BB med lilla fröken var "men var ska jag lägga henne...?" Min kära syster (som har tre barn) svarade lungt och sansat "lägg henne på en tjock filt på golvet så att hon ser dig". Just där och då var det det smartaste jag någonting hört. "Filt, vilken bra idé!"
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela