Jag har fått en blog award!

Publicerad 2013-03-21 20:08:00 i

Hon lever som jag vill leva och hon ger mig mycket matinspiration, min fellow LCHF-are i etern. Angelica som driver bloggen Vardagsliv med LCHF har inte bara gett mig inspiration, hon har även gett mig en bloggaward och värmande ord som man kan läsa här.

Jag fick även ett gäng frågor att besvara. Here we go!
 
1) Vad ville du bli när du var liten? 
Sångerska och astronaut. Det vill jag fortfarande.

2) Vad är du idag? 
Jag har jobbat i en mängd olika bransher. Bl a reklam och restaurang och i licensbranschen. Jag är en självutnämnd Hello Kitty- och Star Warsexpert. Nu jobbar jag med ekonomi och administration på en lokal byggfirma. Vi bygger otroligt snygga hus! Och så är jag verksamhetssamordnare i stan.

3) Vart vill du helst resa? 
Just nu är en resa till USA som ligger närmast i tiden, vi ska hälsa på släkten och det är lite av en dröm. Men Angkor Wat ligger varmt om hjärtat. Jag vill även bestiga Kilemanjaro, hoppa ner i en hajbur (även om jag är övertygad om att jag skulle ångra mig väl på båten...) och resa runt på Kinas landsbygd och backpacka och tälta i Alaska. Ett par veckor i New York och bara äta god mat skulle inte heller sitta fel.

4) Var ser du dig själv om 5 år? 
Jag ser mig glad, levande i nuet med människor runtomkring mig som jag mår bra av.

5) Rött eller vitt? 
Rött. Roligare så!

6) Sommar eller vinter? 
Höst.

7) Skog eller hav? 
Omöjligt att välja! Jag är uppvuxen i en skog bredvid havet. Nope. Njet. No. Vågrar välja, jag vill ha, MÅSTE ha båda.

8) Vad gör dig ledsen? 
Klumpig okunskap och trångsynthet. Jag menar inte alla ska förstå allt, men om alla acceperade varandras olikheter skulle världen vara ett snäpp vänligare.

9) Vad är det bästa du vet? 
Värme. Värme från människor. Värme från kaffe. Värme från min fantastiska elfilt!

Det finns några där ute som jag vill ge en blog award och de är:

A chef´s Seoul - en gammal jobbarkompis som nyligen flyttat till Seoul med sin familj. Lägger upp grymma matbilder som får mig att vilja packa resväskan på direkten och ta rygg honom.

Hem & Trevligheter - en blogg som verkligen är det den heter. Kika in!!

Queen of Kammebornia - Jag har två stycken bloggar som för mig är oaser i etern. Ett ställe jag går till när jag vill känna lugn, få en djupare inblick och bara må bra. Det här är den ena!

Lyckoland - Och här är min andra oas. Fantastiska Lyckoland! 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-21 20:21:37

Men, åh! Tack! Det är stora, vackra ord. Jag sparar dem i hjärtat.

Din blogg är min humor-oas. Det är sällan jag skrattar (högt och rakt ut) när jag läser bloggar, men hos dig sker det, gång på gång. Du fyller ett tomrum.

Nu svävar jag vidare genom kvällen som på små moln!

Svar: Vad glad jag blir - tack! För allt! Ska också sväva iväg på fluffiga moln!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linda

Publicerad 2013-03-23 09:03:46

Men åh vad gullig du är! Tack så jättemycket!

Ska spara frågorna och göra ett inlägg med dem när tid finns.

Önskar dig en trevlig lördag.
Kram Linda

Svar: Trevlig lördag!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela