En bra människa

Publicerad 2013-03-24 19:34:00 i Småprat

Yakari
 
 
Självfallet är alltid ens egna barn dom smartaste, finaste, klokaste, vänaste barn som jorden någonsin skådats  och föräldrahjärtat smälter regelbundet takt med de klokheter som kommer från barnamunnarna. Idag smälte mitt med det här.
 
- Mamma, jag är en bra människa.
- Ja, det är du, men var det någonting extra speciellt du tänkte på?
- Ja. Jag har gjort världen finare och gladare för jag har trollat min lillebror till Yakari. Han vill det.
 
Mycket sant, han vill vara Yakari.
 
Och för er oinvigda Bolibompatittare är Yakari en äventyrsserie som handlar om en indian och hans häst "lilla åskan".

Men åter till lilla fröken. En av de finaste människor jag vet.
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-25 17:27:54

Åh, så klart hon är! Och vilken underbar inställning och insikt. Jag har gjort världen finare och gladare. Så vill jag säga om mig själv också!

Svar: Du gör världen finare varje dag! Du gör mig glad när jag läser dig, blir jag glad går jag runt och småler titt som tätt och häpp! en finare värld.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Frk. Frida Fortissima

Publicerad 2013-03-25 23:41:47

Ett så finurligt och finfint trolleri! Tänk, att som hon, kunna svinga sitt trollspö sådär, och göra världen bättre i ett nafs!

Tack för den ljusa tanken och för titten, jag hittade hit via Linn i Lyckolandet, och jag kikar gärna förbi igen.

Med önskan om en fin vecka,
Frida

Svar: Du är varmt välkommen tillbaka!Glad påsk!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela