Tysta barn är misstänkta barn

Publicerad 2013-06-30 09:00:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Det här ett blogginlägg under kategorin "meningar man inte vill höra men som man vet att man kommer att få höra flertalet gånger i alla fall". Det hände igår.
 
- Vi ska bara klistra lite, vi kan plocka fram själva.
 
Några minuter senare.
 
- Oj då.... ... Det går bra mamma. Vi göra bara lite mer istället.
 
Vad har vi lärt oss?
1. Att vattenlösligt klister inte är så vattenlösligt som man önskar när man sköljer ur det från tunna, blonda barnlockar, bordsskivan, hästen och diverse textilier.
 
2. Memorera läxa 1.
 
 

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-06-30 22:00:35

*drar häftigt och förskräckt efter andan när jag ser bilderna. Sen kommer jag ihåg att det inte är mina barn och suckar djupt av lättnad*

Haha! Vid sådana tillfällen vill man bara försvinna!

Svar: Jag har fortfarande inte fått bort allt från bordet som glänser retligt matt... Men barnen är klisterfria, hästen är okladdig och kläderna sitter inte längre ihop med varandra och jag anser att en 75% sanering är en godkänd sanering ;-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela