Hur hade barnen det då när ni var borta...

Publicerad 2013-06-03 12:12:00 i Lyxliv

Jag hör hur ni undrar. Och jag är inte sämre än att stilla era frågor med en liten sammanställning i punktform.

 
Den lille mannen
Som ni ser ovan har det varit utröttande att vara ensam med farmor i ett dygn. Sovande i sin måste-position, en arm intryckt i örngottet. Finns inget tillräckligt mysigt örngott att tillgå fungerar det att sticka in en hand i upphängningshällorna i pyjamasbyxan.
 
Nu till själva bloggonläggets kontenta. Det uttröttande barnet har:
• titta på ånglok. Läskiga ånglok som lät "tuuuuuuut tuuuuuuuuuut".
• guidat runt farmor i affären så att hon vet vart hon kan gå och när det är dags att betala
• turistat runt i ruinen i stan
• lekt med ballonger
• ätit godis
 
 
 
Den lilla fröken
Hennes vistelese hos moster har också tömt energidepån. Hon har:
• lekt på en ny lekpark
• ätit fredagsgodis, lördagsgodis OCH söndagsgodis "moster är så tokig, hon sa att det faktiskt finns någinting som heter fredags- och söndagsgodis..."
• dansat disco
• Sjungit, gissa vilken låt?
 
Båda barnen har haft det bra. Båda föräldrarna har haft det bra. Barnvakterna såg också ut att ha haft det bra. Med andra ord, den blivande äkte mannen och jag måste bli bättre på att åka iväg på tu man hand. It´s a win win!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela