Vabruari

Publicerad 2013-02-06 12:21:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Ett bra ord men en tråkig månad - månaden med flest vab-dagar på året. På byggden går det någon form av feber som håller i sig länge, vi pratar om veckor, och fram tills igår har vi varit skonade från sjukdomar i år. Det var den lille mannen som hade feber i natt och på morgonen men är mycket bättre nu. Han har varit med mig på jobbet en sväng och administrerat och inventerat lite. Jobbuppgift 1 gick mindre bra. Uppgift 2 gick lysande, vi hade två av allt. Sedan började det att gå utför med andra ord febern kom tillbaka. Nu ligger vi i soffan och äter yoghurt, myser med lejon och tittar på Mamma Mu.

ett, tåå... klart!! JIPPIEEE!!!

Vi var lite oense om hur inventeringslappen skulle se ut.
Jag föreslog "98 st halvtallrikar, 101 heltallrikar..."

Den lille mannen ville att det skulle stå
"en stor val, en liten val, en häst, två hästar osv"

Pausmusik piggar alltid upp.

Det här piggar OCKSÅ upp.
Mitt norra öga skådade dessa fina saker på ICA.
Det här kan inte bli annat än succé! FIKATAJM!!!!
 
Tillägg kl 12.46:
Jag har testat dumlechokladbollarna nu. De får förvånande tre av fem upptummar. Varför? Lite väl söta, men det hindrar mig inte från att ta en till nu.

Kommentarer

Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHF

Publicerad 2013-02-06 14:02:40

Jag kommer ihåg förra februari. Var inte på jobbet många dagar då... Dubbla omgångar vattkoppor tillsammans med andra vanliga sjukdomar...

Svar: Vi har varit ganska skonade hela tiden! Var till och med på BVC och undrade om det var något fel på fröken när hon var ett och ett halvt och ännu inte hade varit sjuk någon gång... Hönsmamma?
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-02-06 16:33:57

Hade tänkt lämna en kommentar på inlägget, men vill nu istället kommenterara ditt svar på föregående kommentar.

Det där var ju hur kul som helst. Undrar vad sjuksyrrorna på BVC sa på fikarasten efter ditt besök ;-)

Svar: Höggravid och hormonstinn satt jag där och grät. Hon frågade mig om vi hade träffat andra människor under dessa 18 månader. Klart vi har, svarade jag och förstod inte vart hon ville komma. Då klappade mig på axeln och sa åt mig att sitta där och gråta en stund. Det var en luttrad sköterska.
Så här i efterhand skulle jag också ha velat gå in i fikarummet för jag misstänker att jag har X antal citat sittandes på BVC interna anslagstavla... Jag ska inte gå in på allt babbel som rann ur mig hög på lustgas... En barnmorska började fnittra varje gång hon kom in i rummet.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela