"Mina vännerbok" fast omvänt

Publicerad 2013-12-14 21:41:00 i Vardagsliv

För vem gillade inte att plita ned i "mina vännerböckerna" och det finns få vuxenvarianter så nu kör vi!
(tack Kikan!)

Namn: Ann-Christin Veronica Berndtsson Lundström. Ångrar nu att jag behöll mitt flicknamn då jag är övertygad om att jag finns med på top tio-listan i världen  med långa namn...

Smeknamn: Ärtan

Låt du lyssnar på när du är ledsen: Beror på läget men det är något frihetsgörande med dessa och i slutändan landar jag oftast här... De påminner mig om saker som jag ibland glömmer bort om mig själv.

Beroende av: Musik, utan tvekan! Och jag förstår fullt ut att jag ger intrycket av att bara lyssna på ett band men jag lyssnar på all typ av musik (även om PJ ligger djupast nedpackade i mitt hjärta.)

Vad tror folk om dig? Helt ärligt, jag har inte den blekaste... Ger jag intryck? Vill jag veta?

Stämmer det? Ja, nej, kanske...

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är bra, difust som attan jag vet men det är det jag får höra. 

Vad säger du för att imponera på folk? ”Jag tackade nej att servera på nobelmiddagen. I flera år...

Hur imponerar man på dig? Proffsighet, oväntade kunskaper, ambition och att göra snygga figurer med mjölkskummet i latte.

Brukar du skratta för dig själv? Jajamän! Men jag skrattar mest åt lintottarna och Eddie Izzard.

Vad står det i ditt senaste inkomna sms? "Be my guest :-) Den var ju nästan din från början. Kram!" (Apropå just precis det här blogginlägget).

Var bor du? Sörmland, jag är en dalslänska i exil.

Trivs du där? Det är som en idyll på film (med ALLT vad det innebär). Jag trivs fantastiskt bra! Ett litet samhälle men ett levande samhälle med bra affärer, flera caféer, drivna människor som ser till att det händer saker året om, bra kultur och nära till vatten (även om det inte är kust som de envisas med att påstå här), nära till flera stora städer, vacker natur.

Äger du några converse? Jag gjorde det men slet ut dom för något år sedan och inte köpt ett par nya. Mins kära röda converse är saknade.

Sprit, vin, cider eller öl? Sprit, vin och öl.

Brukar du bli för full? Nej. Efter två glas vin är jag redo att sova oavsett tid på dygnet.

Är du allergisk mot något? Melon, paprika, avocado, råa tomater, morot... Det är säkert något mer som jag inte minns. Mina allergier är relativt nya.

Hur brukar du svara i mobilen? Ann-Christin...

Antal timmars sömn per natt? Max sex timmar.

Brukar du komma i tid? Svår fråga! Är det bara jag är jag där tidigt för att jag glömmer att jag inte behöver bråka på overaller och vantar för att ta av dom för att någon behöver gå på toaletten trots att vi nyss var där. Den någon kan lika gärna vara jag. Är den äkte mannen med (som är en ofantlig tidsoptimist) så är vi minst fem minuter sena. Är det bara jag och barnen... Då brukar vi vara prick!

När mår du bra? Olika, men det kommer alltid ner till när jag får göra det jag vill göra. Sedan om det är att ge en kram till någon eller hjälpa någon annan eller göra en egoresa spelar det inte så stor roll. 

När blev du fotad sist? Vid passkontrollen på Seattle-Tacoma International Airport.

Hur känner du dig nu? Hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela