Gift en vecka och en dag & talbollen

Publicerad 2013-08-17 16:09:00 i Bröllopet

Just precis idag har vi varit gifta en vecka och en dag. Hipp hipp HURRA!!
 
Jag fick höra att trots att vi varit tillsammans så länge så är det en annan känsla när man gifter sig. Man blir liksom som en enhet. En osynlig liten mur byggs upp runt en. Jag tyckte att det lät som rappakalja men dra på trissor! Jag börjar förstå vad dom menar. 
 
Den äkte mannen och jag hade ingenting med vår bröllopsfest att göra,
men vi hade två krav.
1. Inga lekar eller uppdrag. 
2. Inga tal.
 
Vi fick som vi ville men med en liten tvist. Tydligen hade våra gäster önskemål också och ville hålla tal. Våra toastmaserinnor var stenhårda och gjorde den här istället så att alla blev glada. Vi fick en boll.
 
 
Ser ni att det finns ett litet hål på ovansidan? Gästerna som ville säga något skriva ned det på en lapp, peta ner lappen i hålet på bollen och vi fick ett förbud. Bollen får inte öppnas på förrän vår första bröllopsdag. 
 
Kul idé, men jag avskyr att vänta. Nu står den retligt i fönstret bredvid matbordet. Tur att den är snygg.
 
 

Kommentarer

Postat av: Karro och King :)

Publicerad 2013-08-18 00:18:21

Vilken gullig ide :) Och bollen var ju verkligen hur fin som helst, älskar ugglor :P

Svar: Supersmart, och ännu står den oöppnad... Men undrar om vi orkar vänta i elva månader till?
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela