Små ögonblick att spara

Publicerad 2013-04-05 22:17:51 i Vardagsliv

Här sitter vi båda i skrindan och väntar och väntar.
- Mamma jag vill gå hem nu!
- Jag med, bara en liten stund till.
- Men ååhh. Jag fryser.
- Kryp lite närmare så blir du varmare. Bara en liten stund till.
 
Den lille mannen hade klättrat upp på det stora berget som inte är så stort längre. I vintras var det där snöplogade tryckte ihop all snö som var bortplogad, nu är det en grushög. 
 
Han var inte arg och trött och trotsig som bara tvååringar kan vara utan bara glad med sprittande ben och jag njöt av lugnet. Det är det ögonblicket jag har i sinnet när trotsen och tröttheten kraschar ihop totalt. För det gör dom och det är helt OK för jag har myst i skrindan.
 
 
Daggmask = vår?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elsa

Publicerad 2013-04-05 23:03:52

så söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela