Hindersprövning och klänningsbekymmer

Publicerad 2013-04-15 16:41:00 i Bröllopet

Det blev helt plötsligt på riktigt igen...
 
Och det känns bra! För övrigt har jag ett enormt klänningsproblem tlll dag nummer två i vårt bröllopsfirande. Fredagsklänningen är klar och bara det var ett stort stressmoment i sig. 
 
Jag inte kunnat hålla mig utan visat den blivande äkte mannen klänningen Jag blev förälskad i den när jag såg den på asos.com och så tog den slut!! Det gick galet fort, alla vill visst ha den mintgröna och för en gångs skull nog sällade jag mig i den klungan. Men lugn, min storlek fanns kvar på Jarlos egna webshop. Bridezillavarning?
 
Till dag två är det en annan historia. Det finns för mycket att välja mellan samtidgt som det känns otroligt onödigt att köpa två klänningar när jag har hittat en som är rätt, men det kanske är just vid dessa tillfällen man ska skämma bort sig? 
 
Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-04-16 17:09:49

Den är OTROLIGT snygg! Bra val, mycket bra val.

Känns som att den är för fin för att bara användas en enda gång, och dessutom blir den ju ny för gästerna dag två. Det enda jag tänker är om du då möjligen skulle vilja ha en kortare, mer dansvänlig partyklänning?

Svar: Tack! Den kändes rätt direkt :-)
Jag går i samma tankar som du, att klänningen är ny för gästerna dag två. Det som talar emot är:
1. jag är en kladdare. Kan inte alls skylla på barnen när det gäller fläckarna på mina kläder och jag vet inte hur jag ska matcha klänningen med en haklapp.
2. jag är så sugen på en stooooor tyllkjol och vilket tillfälle passar bättre än just bröllopsfesten?
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-04-17 19:51:00

Åh, ja! Jag kommer nog aldrig att gifta mig, men en gammal dröm är att ha en klänning med knälång tyllkjol och enkel, tajt överdel, möjligen med spagettiband. Snyggt, snyggt, snyggt. Jag röstar på tyll.

Svar: Vi har tydligt exakt samma idé. Även den om att man inte tror att man ska gifta sig någon gång. Enkel topp, och tyll, men de tyllkjolar jag vill ha verkar inte finnas i verkligheten och att sy en är inte en bra idé. Sydde en till en väns bröllop i somras och den gled av mitt under dansen... Att sy är inte min grej även om jag skulle vilja att det var så.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-04-17 22:52:40

Den är fantastisk!

....men det är klart att du ska passa på att skämma bort dig! Du kan t o m ha fredagskvällen under första delen av festen, och sedan BYTA mitt upp i alltihop! Det är ju du som är bruden för tusan! :-)

Puss

Svar: Eller hur! Jag kanske måste ha tre klänningar...?
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-04-26 20:49:45

Vilken grej! Att tappa kjolen mitt under bröllopsvalsen. Ännu mer effektfullt om det sker i en kyrka. OM jag gifter mig ringer jag dig så får du sy. Det blir skoj.

Svar: It´s a deal! Jag lovar att sy den mest spektakulära tyllkjol som någon någonsin har tappat. Tänk Lill Lindfors med volym.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela