Gott och blandat från idag

Publicerad 2013-04-02 20:48:00 i Vardagsliv

Jag har just fått storstryk i Rapunzelmemory av den lille mannen. Hävdar bestämt att han fuskade, det var ju trots allt han som la ut korten. Bedrövad och med svansen mellan benen bjuder jag er istället på bilder från dagen i en hejdundrande kompott. 
 
 
 
Lilla fröken börjar tappa tålamodet och insisterar på att melonerna växer neråt. Jag är beredd att hålla med, hur lång tid ska det egentligen för dom små liven att gro egentligen? Maximalt en timme om man ska följa den lilla fröken och min tålamodslängd. 
 
 
 
Köpte äntligen den där tavlan jag gått och sneglat förälskat mig i idag. Den har prytt ett skyltfönster här i stan och snart pryder den en vägg här hemma. Ska bara hämta hammaren och den perfekta väggen. 
 
 
 
De båda barnen har även sopat banan med mig i fiskspelet. Vad hände? Och när? Det är dags att plocka fram Trivial Pursuit, där har dom inte en chans!
 
 
 
Dagens konditionspass höll den lilla fröken i. 
- Mamma, kom och galoppa med mig. Fortare!! Och högre mamma, högre!!!
 
Efter ett par varv i huset brände det i halsen och blodsmaken kom. Fröken skuttade glatt vidare en halvtimme efter min kapitulation till soffan.
 
 
 
Jag är nästan lite pinsamt nöjd med mitt senaste second hand fynd! Det är sällan jag har för mycket paljetter på mig. Den glittrade extra fint i den fantastiska vårsolen som sken in på kontoret. Dubbeltumme!!
 

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-04-02 21:38:45

Haha! Ja, ta fram de lite svårare spelen nu, låt dig inte besegras!! ;D

Svar: Aldrig!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHF

Publicerad 2013-04-03 15:33:50

Supersnygg tröja! :-)

Svar: Tack! Att den luddar som en galning är någonting vi inte nämner. Gjorde nya finfina fynd på second handen idag. Den är så bra vår lilla bikupa!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-04-03 19:09:37

Men ååååhhh vad jag gillar tröjan! Superfin. Och tavlan... den med.

Bra smak helt enkelt.

Svar: Tack och tack och du med!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linda

Publicerad 2013-04-03 21:44:55

Riktigt fin topp du fyndat
Ha en fortsatt bra kväll
Kram Linda

Svar: Tack snälla, detsamma!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela