Vilse i garaget

Publicerad 2012-09-29 21:00:50 i Vardagsliv

Jag måste ha ett allvarligt snack med mannen om vad han säger till våra barn. Vi var på utflykt till Stockholm och inne i det enormt stora men konstigt nog extremt trånga parkeringsgaraget hörs en lite skrämd röst från den lilla fröken
 
- Har du kört vilse igen mamma? Har du det? Är vi vilse nu?
 
Den lille mannen hänger glatt på som ett eko och "vilse, vilse mamma är vilse!" klingar i kör från baksätet.
 
- Nej då, vi är inte vilse. Vi är ju här!
 
Till saken hör att vi var lite vilse. Alla entrédörrar in till köpcentrat hade magiskt flyttat på sig och alla filer verkade enbart leda uppåt. Men vi hittade fram såsmåningom. Parkeringsgarage kan ju inte leda uppåt hur länge som helst.
 
Förutom en massa leksaker och en enorm fontän som man kan sköta själv var det här det absolut mest intressanta. En blöt sko.
 
 
Vet ni förresten vad en heliumballong kostar? Ahh! Jag ska starta en sidoverksamhet och sälja ballonger på lördagar. Jag kommer att bli rik. 
1 ballong = 95:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela