Kvällspromenad

Publicerad 2012-09-12 19:02:51 i Småprat

Det var någonting jag var tvungen att göra under dagen, men vad tusan var det? Ehm, något på jobbet? Nej, tooo dooo listan bockades av som den skulle. Handla något? Nej, middagsmaten var redan fixad. Något på dagis? Det hade jag kommit ihåg att göra. Äsch, det var nog ingenting.
 
Hemma.
 
N.E.J. Jag skulle ju komma ihåg att köpa blöjor. 

Jaja, skön kväll för en promenad och jag lovar här och nu (med korsade fingrar bakom ryggen) att vi alltid ska ta promenader efter midddagen. 

Passade på att öva trafikregler med lillskruttan. 
- Vad är det där för konstig pyramiden?
- Det är en gubbe som gräver.
- Gräver han ett hål till Törnrosa?
- Ja, precis så.

Sedan kom regnet.Och regnbågen.
- Är det Törnrosas regnbåge?
- ehm.. ja, varför inte?
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-09-13 16:03:51

Törnrosas blöjor?

Svar: Man skulle kunna tro det men icke. Det är prinsesstoaletter som gäller hos fröken (förut enbart kattblöjor... mystiskt nog) och unge herrn är mer lättstyrd. Där fungerar allt med djur på. Tack Pampers!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela