Bullbak med treåring

Publicerad 2012-09-16 13:41:00 i Vardagsliv

Bullförådet har mystiskt minskat och det var dags att fylla på. 
 
- Jag vill baka! sa treåingen och jag plockade fram dammsugaren och tålamodet.
- Klart du ska få baka. Sätt på dig ett förkläde så kör vi igång.
 
Treåring mätte upp och hällde i och körde maskin. 
Allt gick fantastiskt bra, inte ett mjölstänk, inget uthällt. Det var rent och snyggt i hela köket. Ända fram tills samma treåring tröttnade och jag skulle baka själv. 
 
Den finkänslighet mina händer besitter när jag bakar med våra barn försvinner direkt när barnen har gått.

Kommentarer

Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Publicerad 2012-09-17 13:33:12

Haha underbart, klart man får släppa lite på renligheten ibland ;)

Svar: Eller hur! :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2012-09-17 13:45:25

hehe va skoj
älskar att baka med min son fast han är med från början till slutet.
han vägrar nästan sluta hehe
kraam

Svar: Mycket bullar hemma hos er med andra ord :)Mina små hjälpredor gillar bäst att sköta maskinen...
Kramar!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Elin

Publicerad 2012-09-17 15:43:52

Hihi, det är inte så lätt ibland att hålla rent i köket när man själv bakar, så bra jobbat! :)

Svar: Tack! Jag suger åt mig allt beröm som en svamp :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: aliengirl- artist & actor

Publicerad 2012-09-17 15:56:32

Vad kul att baka. Baka sådant som är gott är roligt. :)

Svar: Nästa projekt blir nog detta...
http://berndtssonlundstrom.blogg.se/category/baka.html#.UFcx7aQ0NSE
Berndtsson & Lundström

Postat av: kiwiberries

Publicerad 2012-09-17 22:47:48

åh så roligt att baka tillsammans! båda mina små älskar att baka!

Svar: Ja, det är riktigt mysigt. Och gott. Och kladdigt om dom lämnar mig ensam där i köket.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Publicerad 2012-09-18 12:03:03

hah mys ;D

Postat av: VitVitareVitast - Lantlig & Shabby Chic inredning

Publicerad 2012-09-18 15:51:33

Åh, vad mysigt.

Svar: och gott :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Soovintage - Vintage på facebook!

Publicerad 2012-09-18 16:10:31

Det finns ju inget godare än nybakta bullar & iskall mjölk.

Postat av: Ebba M

Publicerad 2012-09-18 21:53:27

Åh så mysigt!

Postat av: Tutik

Publicerad 2012-09-19 12:53:34

Bullar är ju så gott.

Postat av: Therese Hansson

Publicerad 2012-09-21 16:01:29

Jag är en artist som försöker ta mig in i musikbranchen och idag, fredag, runt 12 snåret släppte jag min första allderles egna musikvideo! Jag skulle uppskatta om du ville kika in på min blogg och kika på musikvideon. Lämna gärna en kommentar och sprid videon till dina vänner om du gillar den! Det skulle betyda mycket, ha en bra dag!

Postat av: Junitjej

Publicerad 2012-09-21 20:28:31

Vad roligt att inlägget hamnade på startsidan! Ha en underbar helg!

Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Publicerad 2012-09-23 14:47:15

Så mysigt att baka med de små! =)

Letar nya och inspirerande mamma-bloggar! Gillar din, lust att ta Bloglovin-följe? =)

HOppas du får en trevlig Söndag!

Postat av: Johannaty

Publicerad 2012-09-23 22:05:25

hehe =) kan bli så. Ha en trevlig start på veckan!

Postat av: Lellan och Fiffi

Publicerad 2012-09-24 16:55:51

Wow! Fin blogg! Kul att baka, får mig att vilja göra det. Du får gärna kika in på våran blogg! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela