Varför blogga?

Publicerad 2012-10-10 20:23:00 i

Tårarna rinner ner för kinderna, hjärtat brister om och om igen och jag kan inte sluta läsa.
 
Jag har snubblat över en länk på en bekants Facebooksida. Jag är dålig på att läsa bloggar, men jag kände igen killen på bilden. "Jo, men det är ju trummisen i Sugarplum Fairy!" Jag har ingen bra koll på dom men jag har gillat allt jag hört med dom. Vet att dom kommer från Borlänge och att dom är broderband med Mando Diao. Jag visste inte att han var obotligt sjuk i cancer. Han tar sitt farväl med bloggen.
 
Shit. Vi är nästan lika gamla. 
 
Det är lätt att glömma vad man har och det är lätt att glömma att det faktiskt är rätt så enkelt att göra det man drömmer om. Det är bara att göra det.
 
Jag börjar ifrågasätta min egen avstamp i bloggvärlden. Vad tillför jag egentligen?
 
Det finns så många bloggar som faktiskt hjälper, stöttar och inspirerar andra med sina ord. Tar jag någons plats som är viktigare? Vi har inga speciella problem i vår familj som inte de flesta har och i det stora hela är det inga problem, det är bara en liten extra snäv sväng på vägen. Vi är inte sjuka. Vi har inga handikapp och vi har inga obestigbara hinder framför oss. Jag tar inspiration, men ger jag tillbaka? Vad ger jag tillbaka?
 
Men ju mer jag tänker på det är min blogg viktig. Den är viktig för mig för den kommer att få mig att minnas tillbaka på dom där små, små detaljerna som jag är säker på försvinner efter åren som går. Minnen som att lilla fröken väljer vilken klänning jag ska få välja åt henne så att hon är säker på att jag ska välja prinsessklänningen. Minnas HUR mycket den lille mannen verkligen fullkomligt och skoninsglöst älskar vattenpölar. Minnas att den store mannen älskar att jag ibland luktar krondill. 
 
Min blogg är viktig.

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2012-10-10 20:38:41

SÅ fint skrivet gumman! Och det är klart att din blogg är viktig, jag kikar in här varje dag och du ger mig alltid lite extra energi och glädje. Och det är ju de små fina ögonblick som du så underbart skildrar som är livet, som man skall stanna upp och njuta av.

Jag hittade oxå bloggen du nämner i veckan och jag grät floder när jag läste. Och hjärtat snörptes åt så där obehagligt. Man vill bara fånga varje ögonblick och vara i det där nuet som är så förbannat svårt när man skyndar från jobb till dagis, från dagis till jobb och tiden bara springer fortare och fortare.

Kram Kikan

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-10 21:55:44

Din slutsats är helt riktig, och tvivla aldrig på det du gör här.

Bloggen du skriver om är stark. Den är gastkramande, svindlande, sorglig, obegriplig, ogripbar... Men livet innehåller ett bredare spektrum av känslor än så, och alla har sitt existensberättigande.

Du sprider så mycket glädje och bjuder på så många glada skratt (alltifrån småfniss till asgarv) och det om något är väl värdefullt?!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela