Morgonpigg - mitt uppdrag

Publicerad 2012-10-30 16:29:00 i Vardagsliv

Av alla i familjen är jag den mest morgonpigga. När dom andra ligger och sover fixar jag fram frukosten, enklast så. Det svåra är att locka de resterande till frukostbordet. Tydligen räcker det inte att få umgås med mig... konstigt! Det här lockade jag med idag:


UNGA FRÖKEN
- Kolla gumman, jag har gjort en smoohie och så får du ett rosa sugrör. Ser du ROOOSSSSAAAA...!!!
 


LILLE MANNEN
- Titta, det är en kossa på yoghurten!! 


DEN STORE MANNEN
- Älskling, Markus är på Bolibompa idag... Kom fort så får du se!

(För er icke Bolibompavana har de olika programledarna olika dagar och Markus är annars i Bolibompastudion på lördagar. Den store mannen är lite hemligt förälskad i Markus. Mannen har träffat och jobbat med en drös med kändisar men den enda gång han blivit starstruck på riktigt var när han såg Markus gå över ett övergångsställe inne i stan.)

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2012-10-30 20:20:04

HAAAAAA! HAAAAAAAAAAA! HAAAAAAAAA! Får hålla för munnen så att mitt skratt inte väcker lillskrutten. Underbart!

Svar: M blev så glad! Sällan har jag sett han så snabb ur sängen...
Berndtsson & Lundström

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-10-30 20:24:26

Jag reagerade så imorse "åh! Det är ju Markus på Bolibompa idag, på en tisdag!" Lycka! ;)

Svar: Lycka var ordet! :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Jos

Publicerad 2012-10-30 21:41:31

Hahaha

Postat av: Stora Mannen

Publicerad 2012-10-30 22:08:09

Aaochahca cha ochachacha...

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2012-10-31 13:15:35

Och nu inser jag att jag omedvetet blev reklampåverkad i din blogg...Jag var i affären idag, och jag tråk-köper alltid Arlas ekologiska fil. Men idag fick jag syn på deras ekologiska milda yoghurt och tänkte, varför inte. I kundkorgen hamnade den...och nu förstår jag ju varför :)Du borde maila Arla och få provision.

Svar: Ha ha ha! Underbart!!
Berndtsson & Lundström

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2012-10-31 15:48:46

hahah underbart inlägg!! Förstår den store mannen, Bolibompa Marcus är min favvo-barnprogram-ledare med! :)

Svar: Dom är otroligt duktiga alla Bolibompaprogramledarna, men Markus har något extra. Och Yankho och Nina och Farzad. Nämde jag Markus?
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela