Diplomati på Coop Forum

Publicerad 2012-07-30 15:41:09 i Vardagsliv

Plats: Coop Forum, Torp Köpcentrum, Uddevalla
Tid: 13.45
Deltagare: Jag och lilla fröken
 
- Finns Barbisar här?
- Det tror jag, vi får titta! Men du fick en leksak igår och du har fått en klänning idag så jag kommer inte att köpa någonting mer till dig, men titta kan vi göra.
- OK! Titta kan vi göra... AAAAAAAAH!!! Där är dom!!!! Titta DET FINNS BARBISAR HÄÄÄÄR!!!
- Och vad fina dom är, kommer du ihåg att vi inte ska köpa någonting?
- Ja mamma, bara titta... (den lilla fröken skruvar på sig)

91 sekunder senare

- Vill du köpa den här till mig?
- Nej, vi ska inte köpa någonting mer idag. Har du redan glömt det?
- Nej jag tänkte att du kanske hade det?
- Det hade jag inte...
- Det var synd...

- Men mamma, jag kan köpa den här till dig! Eller den här! Eller den här! Eller den här! (ja, ni fattar). Du måste ju få en present!! Du fyller ju år mamma! Ja må du leva, ja må du leeeva!!!! (En liten parantes är att jag fyller år i juni).

Vid det här laget har lillbrorsan stämt in i sången och tog kanonstämman och man genom resterande delen av shoppingturen hör man oss på långt håll.

Jag inväntar en "Dagens Ros" från någon valfri person som blev glad när vi tillslut åkte hem. 
"men den här då, vill du att jag köper den här
till dig när du fyller år idag? Inte?
Men då jag vill köpa den här till min lillebrosssscha"
 
Det fina i kråksången är att det inte tjatas från lilla frökens sida. Hon förhandlar, diplomerar och hittar nya lösningar på sitt problem med den tjuriga och envisa mamman.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-30 19:10:22

Imponerande. Inget tjat - debatt. Kul att hon i alla fall kollade om det var så att du hade glömt... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela