Tomten kommer!

Publicerad 2012-12-26 21:44:40 i Vardagsliv

Den lille mannen var med om det läskigaste hittills i hans liv på julafton. En mystisk man iklädd röda kläder klampade upp för trappen. Tur att den där rödklädde herren hade med sig paket, annars hade inte den lille mannen hämtat sig från chocken.
 
Lillfröken har en jul mer i kroppen och var förberedd.
- Titta, nu kommer han! Det är Adam som är tomten!!!!!
 
Ehm jo... sant... Men med ett briljant skådespeleri från Adam så kom hon tillslut fram till att det var nog den riktige tomten som var hos oss iallafall. 
 
Så följde sedan dagen traditionsenligt otraditionellt på matfronten. Både jag och den store mannen har jobbat på alltför många julbord för att kunna uppskatta julbordsmat och varför laga mat som vi inte riktigt gillar? I år gjorde vi den store mannen egen korv som vi han rökte på grillen, Mums! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela