Långärmat

Publicerad 2012-12-16 16:42:00 i Vardagsliv

Vi åkte till en affär för att leta efter ett till par täckbyxor till fröken igår. Hoppsan, men det råkar visst vara en affär med hyllmeter efter hyllmeter av kläder även till mig. Vi hittade inga bra byxor till henne, men hoppsan igen... en tröja till mig följde med.
 
- Jag skulle behöva en tröja också, sa jag
- Jag kan hjälpa dig, sa lillfröken.
- Absolut! 
- Tycker du om den här? säger hon och pekar på den vänstra provdockan.
- Den är jättefin, men jag vill ha någonting med lång ärm på nu när det är vinter och kallt ute.
- Den här då, den har lång ärm! Fin va? säger hon och pekar på den högra provdockan.
Mycket fin... men det blev inte den som följde med hem. Fröken avsöjade att det var pappa som var utklädd till tomte redan förra året och det är inget hon glömt. Senast i morse berättade hon för den lille mannen att det ska bli så spännande på julafton för att se vem det är som kommer att klä ut sig till tomte i år. Hon tror att det kommer att vara Adam.

Kommentarer

Postat av: Kulan

Publicerad 2012-12-16 16:57:42

Åh! Är det Hedlandet? Hittade de där supervarma leggingsen på vårt lokala lågprisvaruhus förresten. Det blev köp. Måste få dem att börja köpa on VILA oxå...

Svar: Och ja, det är detta fantastiska Hedlandet!!! Slår all internetshopping (nästan)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Kulan

Publicerad 2012-12-16 16:57:42

Åh! Är det Hedlandet? Hittade de där supervarma leggingsen på vårt lokala lågprisvaruhus förresten. Det blev köp. Måste få dem att börja köpa on VILA oxå...

Svar: Ja Kulan, de är underbara! ;) Ska köpa mig ett par till :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Kikan

Publicerad 2012-12-16 16:59:28

Inte bara lyckades jag få med inlägget två gånger jag heter tydligen Kulan numera...för mycket godis? Tar det som en hint och börjar motionera efter nyår...

Svar: UNDERBART!!!!!!!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2012-12-16 19:41:15

Lyd din dotters smakråd. Hon har uppenbarligen stil.

Det där med Kulan var också rätt kul faktiskt... :-)

Svar: En blivande klassiker! Både tomtedräkten och Kulan...
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela