Katastrofmorgon!

Publicerad 2012-12-06 15:26:00 i Vardagsliv

05.30 slog jag upp mina gröna och hasade mig mot vad jag då inte visste var en katastrof. Inte en endaste liten kaffemolekyl fanns kvar i burken och ingen (inte ens jag) hade gömt kaffe någonstans i hela köket. Utan den svarta himmelska drycken fungerar inte min morgon. 
 
Bilden till vänster är innan kaffet. Världen känns kall och mörk och hopplös. Bilden till höger är efter första ljuva sippen på jobbet. Iiihh! Jag insåg just att jag har blivit en kaffetant och prickar tyvärr av den på vuxen-poäng-listan. En av mina favoritbloggar har en gång sagt att "jag kan alltid ta en kopp te till." Jag är likadan med kaffe. Och med te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela