På väg hem

Publicerad 2012-08-03 22:06:00 i Lyxliv

I morgon bär det av hem. Skönt att ha varit på barndomsmark, men skönt att komma hem. Vi har hantverkare hemma som gör det vi inte kan (dvs allt) och jag är ruskigt nyfiken på den altanen som enligt mannen ska vara enorm. Jag betvivlar att den är enorm och vill nog redan att den ska bli lite större utan att ha sett den.

På måndag är det tillbaka till vardagslivet och det ska bli så skönt med rutiner igen. Jag är usel på att hålla rutinerna på semestern, men det är kanske det som semester är...

Vi tackar för den här gången och punktar helt enkelt upp det som vi har lärt oss dessa veckor.

- Det tar en ett och ett halvtåring sju dagar att lära sig gå (GÅ!) i trappen som han har för korta ben för att egentligen göra.
- (med hänvisning till punkten ovanför) Man kan faktiskt rent fysiskt svälja tillbaka hjärtat som hamnat i halsgropen.
- Djur på landet bajsar mycket.
- Åskar det över Vänern låter det som om det åskar vid bordsgrannen.
- Vatten är vatten och vatten går att bada i, även om det är cirka fyra grader varmt.
- Sländan Törnrosa sticker sig på finns bakom mormor och morfars hus och ser misstänkt likt ut en gammal potatisupplockare.
- Vi måste nog skaffa katt...

 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-08-04 07:50:55

Ja! Katt!

Svar: Se där, den store mannen blev just nedröstad :)Tack!
Ann-Christin Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela