Var bor alla egentligen?

Publicerad 2013-04-30 14:59:00 i Småprat

Bakom vårt matbord står en jordglob som vi ärvt i förtid av barnens farfar. Tror att den stod på hans kontor på Sandvik eller så är det min egna romantiska bild av jorddgloben. Hur som helst, den är fin och den fungerar och den har dom senaste dagarna blivit omåttlgt populär bland de minderåriga i familjen.
 
- Kom, jag ska visa var vi bor... Ehmm... här är det. Här ligger Svärjet.
 
Sedan pekar den lille mannen stolt på Kräftans vändkrets... 
 
- Svärjet. Vi bor där. 
- Här bor Törnrosa och här bor Askungen och Tiana bor här och ....
 
Sedan står dom båda två där i beundran och letar efter spår av prinsessor och troll i Atlanten. Och vem är jag att säga att det kanske inte är riktigt rätt?
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-03 15:32:25

Jordglobar är fascinerande - det tycker jag med! Jag lyckades hitta en gammal rackare i ett förråd på jobbet som nu pryder mitt kontor. Det händer ibland att jag drömmer mig bort och tar några varv runt klotet innan det är dags att jobba igen...

Svar: Dom är så vackra! Brukar också drömma mig bort ett par varv runt den. Det ligger så mycket historia bakom linjerna.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela